Fitness voor de geest

Fitness voor de geest

2307
0
DELEN

Fitness is goed voor je geestelijk welzijn, van fitnessen krijg je namelijk meer energie. Fitness verhoogt het Fitness voor de geestendorfine gehalte in het lichaam, wat weer zorgt voor meer energie.

Energie voor je geest
Veel mensen willen na een dag werken niet gaan sporten omdat ze daar te moe voor denken te zijn. Het is echter bewezen dat wanneer je 3 keer per week fitness oefeningen doet, dit ten goede komt aan je energiepeil. Van fitness krijg je dus meer energie dan wanneer je thuis op de bank blijft zitten!

Geen stress door fitness
Daarnaast heeft iedereen die regelmatig fitness beoefend minder stress dan mensen die niet fitnessen. Met sporten daalt de bloeddruk waardoor het bloed sneller door de aders wordt gepompt. Behalve het meetbare stresshormoon geven sporters ook aan meer ontspannen te zijn als ze regelmatig sporten. Door fitness kan je alle irritaties, frustraties en negatieve gevoelens van je af sporten. Kortom, fitness staat garant voor een geestelijke ontlading.

Fitness verbetert je zelfbeeld. Naast dat je er beter uit komt te zien van regelmatig fitness oefeningen doen zul je jezelf ook daadwerkelijk beter voelen omdat je weet dat je iets goeds aan het doen bent voor je lichaam, dit verbeterd je zelfbeeld waardoor je zelfvertrouwen groeit.

Fitness verbetert ook je nachtrust. Verschillende studies tonen aan dat wanneer je 3 maal per week sport in de vorm van kracht en cardio training, je een betere nachtrust hebt dan mensen die dit niet doen.

Fitness voor het lichaam
Naast het gegeven dat fitness op de geest een positieve invloed heeft, zijn ook de positieve effecten voor het lichaam talrijk. Kortom, fitness is de ideale onderhoud voor uw lichaam en geest.

GEEN REACTIES

Comments are closed.