Eenvoudige 9 minuten home workout


Eenvoudige 9 minuten home workout


67
0
SHARE

Heb je weinig tijd om te trainen maar wil je toch een start maken om fitter te worden? Wij vroegen aan personal trainer Marcel Keppel van Personal Fit Club Den Haag om een kort fitness schema te maken om thuis te trainen.

Wat is de 9 min-home workout?
Met dit trainingsschema leg je een basis om te beginnen met fitter worden. Je doet 3 oefeningen gedurende 1 minuut en herhaalt dit daarna nog 2 keer.

1. PLANKING

Core stability is de basis van een fit en sterk lichaam. Planking is een ideale oefening om dit te trainen. Voer deze oefening 1 minuut uit en kies het level dat past bij jouw fitheidsniveau. Krijg je pijn in je onderrug of nek, kies dan voor een lager level.

Level 1: knieën naar tenen

Level 2: planking op je tenen

Level 3: planking met 1 arm uitstrekken om & om

2. SQUAT

Dit is dé ideale oefening om je bovenbenen en bilspieren mee te trainen. Voer deze oefening ook 1 minuut uit en kies wederom het level dat past bij jouw fitheid niveau.

Level 1: muurzit
Level 2: airsquat
Level 3: squat + shoulder press

3. BURPEE

Een combinatie van de plank en de squat is de Burpee. Dit is een erg zware oefening, dus wees voorzichtig met het level dat je kiest en pas je tempo naar beneden aan. Voer deze oefening ook 1 minuut uit.

Level 1: burpee light
Level 2: burpee high impact
Level 3: burpee extremeWanneer je dit schema 6 weken lang 3 keer per week zal uitvoeren, leg je een goede basis om fitter te worden. Gedurende deze 6 weken kan je het zwaarder maken door een hoger level te kiezen, maar wees hier voorzichtig mee om blessures te voorkomen.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY