Fitness voor het aanpakken van cellulitis

Fitness voor het aanpakken van cellulitis

1763
0
DELEN

Helemaal voorkomen kan je cellulitis nooit, maar je kunt met de juiste fitnessoefeningen wel de kans Cellulitis, Fitness, Vrouwenkleiner maken dat je er last van krijgt en de cellulitis zelfs verminderen.

Om cellulitis te voorkomen en aan te pakken is een goede bloedcirculatie erg belangrijk. Fitness waarbij je aan je conditie werkt en je bloed laat stromen, zoals cardiofitness, kan daarom helpen. Spinning, steppen en hardlopen op de loopband werken allemaal tegen cellulitis. Met fietsen moet je een beetje uitkijken, omdat er daarbij druk ontstaat op de plek van het zadel, waardoor de doorbloeding van de billen juist gehinderd kan worden. Daarbij is het belangrijk om met fitnessoefeningen de spieren te trainen in de gebieden met cellulitis, vaak de billen en de bovenbenen.

Naast fitness is het voor de aanpak van cellulitis belangrijk om goed te eten. Dat wil zeggen voldoende groente en fruit en niet teveel verzadigde vetten. Het regelmatig masseren van het gebied kan ook helpen.

Meer over voeding en fitness? Lees dan ook Geschikte tussendoortjes bij het sporten!
Sporten moet natuurlijk ook leuk zijn, ClubCycle en BodyStep zijn perfect als cardiotraining.

Wil jij weten of je een gezond gewicht hebt en handige tips? Bereken gratis je BMI op onze hoofdpagina rechts bovenin en krijg uitgebreid advies van Fitnessportal.nl

GEEN REACTIES

Comments are closed.