Het testosterondieet

Het testosterondieet

2020
0
DELEN

 

Omdat testosteron zo’n belangrijke rol speelt in de fitness is er zelfs een testosterondieet ontwikkeld. testosterondieet Dit dieet is er helemaal op gericht om extra testosteron aan te maken en je lichaam gebruik te laten maken van dit extra aangemaakte testosteron.

Het testosterondieet heeft een aantal voedingsvoorschriften:

  • Eet voldoende. Als je niet voldoende eet zal er spiermassa worden afgebroken en zal je testosteronniveau dalen.
  • Eet voldoende eiwitten. Kip is een goede bron van eiwitten, maar ook soja, vis, eieren en beef.
  • Eet een beetje vet. Vet helpt bij de aanmaak van testosteron, dus schrap dit niet volledig uit je dieet.
  • Eet eiwitrijk voedsel na het trainen. Dit is het moment dat je lichaam spiermassa gaat aanmaken en dus de testosteron gebruikt.
  • Eet voldoende groente en koolhydraten. Je lichaam kan niet zonder en zal minder testosteron aanmaken als er niet voldoende binnenkomt.  
  • Zorg ervoor dat je niet aankomt. Lichaamsvet verlaagt het testosteronniveau, omdat het een hormoon afscheidt dat de aanmaak van testosteron tegengaat.
  • Drink weinig alcohol. Dit is niet goed voor je testosteronniveau.

GEEN REACTIES

Comments are closed.