Blijf fit tijdens drukke tijden

Blijf fit tijdens drukke tijden

2375
0
DELEN

Wie heeft het tegenwoordig niet druk? Je maakt lange werk- of schooldagen, hebt ernaast je vaste activiteiten zoals het huishouden, je sociale leven moet worden bijgehouden, je wilt een beetje me- time, en daarnaast moet je nog denken en werken aan je gezondheid. Hoe belangrijk dat laatste ook is, het komt meestal op een lage plek op onze to-do-list te staan. Toch is jouw gezondheid je belangrijkste bezit. Fit blijven is de sleutel tot succes. Als je fit bent, gaan de dagelijkse karweien je veel makkelijker af. Een gezond en fit lichaam kan zich beter focussen en wordt minder snel ziek. Een paar tips om toch aan je gezondheid te denken en fit te blijven tijdens je drukke bestaan:

Plan je workouts aan het begin van de week in
Meestal staan onze agenda’s zo vol, dat ze bijna uit elkaar spatten. Daarom is het slim aan het begin van de week momenten in te plannen voor je workouts. Drie keer per week een half uurtje sporten houdt je al fit en gezond. Mocht je het echt zo druk hebben dat je hier echt niet aan toekomt, dan is twaalf minuten per dag ook voldoende. Plan je workouts in na alle grote karweien en verplichtingen, zodat je ontspannen aan je workout kunt beginnen.

Combineer je werk met je workout
Een heel makkelijke manier om je werk met je workout te combineren is om lekker te lopen of te fietsen naar je werk. Is je werk daar iets te ver voor, dan kan je lopen of fietsen tot aan een je bus of trein. Een andere nuttige combi- mogelijkheid is om gebruik te maken van je lunchpauze en een wandeling te maken. Dit is niet alleen goed om calorieën te verbranden, maar het maakt je hoofd leeg en frist je op, zodat je met nieuwe energie verder kunt werken.

Combineer je sociale leven met je workout
Het is natuurlijk ook belangrijk om je sociale contacten te onderhouden en tijd te besteden aan je vrienden. Ook dit kan je heel makkelijk combineren met je workout. Wat denk je bijvoorbeeld van een keertje lekker te gaan zwemmen met een vriend of vrienden? Of samen te gaan hardlopen. Je kunt er ook aan denken om samen met een vrienden of vriendin een abonnement op de sportschool te nemen. Op deze manier kunnen jullie lekker bijkletsen en ook nog eens elkaar motiveren.

Combineer je me- time met je workout
Komt die belangrijke voetbalwedstrijd of je levens serie vanavond op tv, maar had je eigenlijk gepland om te sporten? Geen nood, ook dit valt te combineren. Gebruik je me- time nuttig door bijvoorbeeld buikspieren of push- ups voor de televisie te doen. Als je vaak met deze dilemma te maken hebt, kan je erover na denken om een flitsapparaat aan te schaffen. Je kunt denken aan een fiets, een crosstrainer, een stepper of een roeimachine.

Je gezondheid is het belangrijkste wat er is. Het is jouw verantwoordelijkheid om goed voor je lichaam te zorgen. Je moet er tenslotte heel je leven mee doen. Plan je workouts aan het begin van de week in, zodat ze niet onderaan je lijstje staan. Als je een beetje creatief bent, is het ook best makkelijk om je werk, sociale leven of me- time te combineren met je workouts. Maak vrije tijd om te sporten, want een fit lichaam maakt je leven stukken leuker.  

GEEN REACTIES

Comments are closed.