DELEN

Iedereen heeft een eigen levenswijze. Een drukke carrièretijger met lange werkdagen, een huismoeder met levendige kinderen of een persoon met alle tijd van de wereld. Hoe je look leeft, het is belangrijk dat je in balans bent. Met de onderstaande tips ben je overal en altijd in balans en heb je energie!

Energie oefeningen

‘s Ochtends: klop je lichaam wakker. Met deze energie oefening wordt je lichaam alert en scherp. Klop je lichaam zachtjes wakker, bijvoorbeeld ‘s ochtends onder de douche. Dit stimuleert de de doorbloeding en geeft je een energieboost waarmee je in balans je dag ingaat.

Door de dag heen: wrijf je knieën warm. Om gedurende je dag ook nieuwe energie op te wekken kan je bijvoorbeeld de buitenkant van je knieën lekker warm wrijven. Dit geeft je een een goede boost om door te gaan.

Blijf in balans

Voeding: het kan niet vaak genoeg benadrukt worden, maar voeding is de brandstof waar de mens op rijdt. Tank je de verkeerde brandstof, dan rijdt de auto niet zo lekker. Zo is het ook met je lichaam. Eet jezelf vitaal door zo min mogelijk suikers en onverzadigde vetten te ‘tanken’. Eet dagelijks genoeg groente en fruit en probeer koffie en frisdrank te laten staan voor twee liter water of kruidenthee.

Organiseer je ontspanning: plan activiteiten waarvan je energie krijgt. Denk aan etentjes en borrels met vrienden. Je kunt ook je hobby uitvoeren of bijvoorbeeld een wandeling over het strand of in het bos maken. Een ontspannen geest werkt veel efficiënter en effectiever. Plan je ontspanningsmomenten aan het begin van de week in, zodat je er zeker tijd voor maakt.

Doen

‘s Ochtends: drink een glas water. Begin je dag goed en drink een glas water om wakker te worden. ‘s Nachts verlies je veel vocht. Als je een glas water aan het begin van de dag drinkt, compenseer je dit en voer je tevens afvalstoffen uit je lichaam. Dit zal een groot effect voor je balans hebben, die merkbaar zal zijn.

Bewegen: van beweging krijg je energie. Plan elke week sportmomenten in. Dagelijks een half uur bewegen zorgt ervoor dat je gezond blijft. Je kunt naar de sportschool of een sport beoefenen. Heb je hier geen tijd voor, dan kan je ook je werk combineren met je workout. Bijvoorbeeld fietsen of wandelen naar je werk of tot aan je station. Ook je werkpauze kan je gebruiken om een wandeling te maken en met een fris, leeg hoofd en nieuwe energie weer aan het werk te gaan.

GEEN REACTIES

Comments are closed.