3 oefeningen voor strakke billen

3 oefeningen voor strakke billen

72
0
DELEN

Het strandweer komt eraan, het is bijna zomer! Tijd om je lichaam weer in shape te krijgen. Er zijn zoveel verschillende oefeningen die je kunt doen om weer in vorm te komen. Laten we beginnen bij de billen. In dit artikel staan 3 oefeningen die perfect zijn om strakke billen te krijgen, zo kun je kiezen welke oefening het beste bij jou past. Wacht niet, begin direct, en maak jouw lijf summerproof!

 

Oefening 1: fietsen

Met het zonnetje op je bol is deze oefening geen straf. Koop een betaalbaar racefietsje en trek erop uit. Het liefste meerdere keren per week. Fiets minimaal een half uur en nog beter een uur. Zo werk je aan je been- en bilspieren tegelijk. Racefietsen kun je overal doen, en iedereen kan het. Wie het gezelliger vindt om in een groep te fietsen, kan gaan spinnen bij de sportschool. Hier krijg je de stimulans van een trainer en zal je aan motivatie geen gebrek hebben. In je vrije uren, in het weekend, kun je dan alsnog heerlijk uitwaaien in de buitenlucht op je eigen racefiets.

 

Oefening 2: Squats

Niet voor niks zijn ze zo populair, de 30 days squat challenges. In 30 dagen strakke billen wil iedereen. Squaten is erg goed voor je lichaam en gezondheid. Het zorgt voor sterke spieren, vetverbranding, helpen met afvallen, stimuleert de stofwisseling, verbetert je houding, voorkomt rugklachten en draagt bij aan een juiste hormoonbalans. Eigenlijk heb je voor squats niks nodig. Ideaal, want je kunt het gewoon op iedere plek doen. Het is wel aan te raden om een schema te volgen, zodat je langzaam opbouwt om blessures te voorkomen.

Oefening 3: Traplopen

Een super eenvoudige oefening die iedereen elke dag doet is traplopen. Bijna ieder huis heeft een trap, die je minstens twee keer per dag moet gebruiken. ’s morgens om naar beneden te komen en ’s avonds om weer naar boven te gaan. Tussendoor loop je misschien ook nog een paar keer heen en weer als je overdag thuis bent, maar ook als je een kantoorbaan hebt is het vaak zo dat je minstens een trap moet oplopen om je werkplek te bereiken. Deze oefening gaat dus eigenlijk vanzelf, maar je kunt extra trainen door eens vaker de trap te nemen. Waar je ook bent. Om de oefening wat zwaarder te maken, kun je een traptrede overslaan. Je benen en billen moeten dan extra werken. Een super makkelijke derde oefening, die iedereen kan doen.

 

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER