DELEN

Na verschillende oefeningen in de reeks van de buikspier oefeningen voor de onderbuik, publiceren we vandaag het eerste deel van een vierdelige reeks van oefeningen voor de buik, benen en billen, oftewel de BBB oefeningen.

De reeks van verschillende oefeningen voor de buik, benen en billen bieden je een handleiding om thuis een BBB kwartiertje uit te voeren. De eerste BBB oefening die we bieden is de Lunge Slide, een oefening voor strakke benen en billen.

BBB oefening Lunge Slide

De Lunge Slide is een BBB oefening die zich voornamelijk richt op de benen en billen.

Houding

Plaats je handen in je zij en je voeten op schouders breedte, zorg dat je buikspieren aangespannen zijn, waardoor je rechtop staat. Zorg dat er ruimte om je heen hebt om een beweging naar achteren te maken.

Beweging

Vanuit de houding, waarbij je rechtop staat, buig je door je rechter knie, terwijl je linker been naar achteren schuift (slide). Deze positie is de zogenaamde ‘Lunge positie’. Span gedurende de beweging je buikspieren aan, zodat je boven lichaam recht blijft. Hierdoor zul je naast je benen en billen, ook je buikspieren trainen.

Hogere intensiteit

Om de oefening zwaarder te maken kun je, je benen langzamer naar achteren en voren schuiven. Daarnaast kun je de lunge positie langer vasthouden, waardoor de spanning op de spieren langer wordt volgehouden. Je kunt ook dumbbell gewichten in je handen nemen, waardoor het zwaarder wordt om in balans te blijven staan.

Voor meer BBB oefeningen om de buik benen en billen te trainen, houd je Fitnessportal.nl in de gaten.

GEEN REACTIES

Comments are closed.