BBB oefening Side Lunge Slide

BBB oefening Side Lunge Slide

1505
0
DELEN

In ons vorige artikel over de oefening voor de BBB, benen-buik-billen, hebben we de BBB oefening lunge slide besproken. Vandaag bespreken we de BBB-oefening ‘side lunge’. Dit is een variant op de vorige BBB-oefening, de uitgangspositie is hetzelfde, er wordt alleen iets meer van de schuine buikspieren gevraagd. De nadruk ligt op de benen en billen, maar voor de stabiliteit worden ook de buikspieren getraind.

BBB-oefening Side Lunge Slide

De uitgangspositie is bij deze oefening hetzelfde als bij de lunge slide oefening, de beweging is echter net iets anders.
Houding: Zet je handen in je zij en je voeten op dezelfde breedte als je schouders, span je buikspieren aan, waardoor je een rechte houding aan neemt. Zorg ervoor dat je ruimte om je heen hebt zodat je een beweging van links naar rechts kunt maken.
Beweging: Als je in de juiste houding staat kun je de beweging uit gaan voeren. Zak door je rechterknie en schuif je linkerbeen opzij. Houdt deze positie even vast en schuif je linkbeen dan langzaam terug. Wissel de benen nu om. Houdt je buikspieren gedurende de gehele beweging gespannen, zodat je rechtop blijft staan. Op deze manier train je de benen, billen én de buik.
Hogere intensiteit: Om de oefening zwaarder te maken kun je de beweging langzamer uitvoeren en kun je de houding wat langer vasthouden. Zorg wel dat je de beweging op de juiste manier uit blijft voeren om de buik, benen en billen optimaal te trainen. 

Hieronder vind je een overzicht van de overige BBB oefeningen die thuis uit te voeren zijn om de buik, billen en benen te trainen:

GEEN REACTIES

Comments are closed.