DELEN
Oefeningen billen en benen

Buikspieroefeningen voor een strakke, afgetraind en sexy buik? Een afgetrainde buik is iets wat zowel mannen als vrouwen graag hebben. In de categorie Buikspieroefeningen is een breed scala aan fitnessoefeningen voor de buikspieren verzameld. De buikspieroefeningen zijn gemakkelijk thuis uit te voeren, maar de fitnessoefeningen zijn ook in de sportschool of fitnesscentra uit te voeren. Wat is nou belangrijk als je buikspieroefeningen gaat doen?

Belangrijk bij buikspieroefeningen

Bij buikspieroefeningen is het belangrijk dat je de rug rond houdt en niet recht zoals bij veel andere fitnessoefeningen. Door je rug rond te houden belast je de wervels in je rug niet en kun je optimaal je buikspieren trainen. Als je langdurig de verkeerde houding aanhoud bestaat de kans dat je blijvend rugletsel oploopt, let op je houding dus bij je buikspieroefeningen!

Welke buikspieroefeningen zijn er?

Er zijn veel verschillende buikspieroefeningen die je kunt doen in de sportschool. Een aantal tips voor buikspieroefeningen zijn:

Bekijk de andere artikelen op Fitnessportal en zie welke buikspieroefening bij jou past en welke je fijn vindt om te doen!

Hoe doe ik de Sit up?

De Sit up is de meest bekende buikspieroefening van alle buikspieroefeningen. Wereldwijd wordt de Sit up gebruik, het is echter wel belangrijk dat je hem goed uitvoert. Hierboven staat al vermeld dat de houding van je rug erg belangrijk is maar het is belangrijk om alle stappen goed uit te voeren voordat je de Sit up tot in perfectie uitvoerd.

De Sit up

Dit Sit up is een buikspieroefening die je rustig moet doen als je die voor de eerste keer o. Heonder de stappen.

  • Ga op je rug liggen en buik je knieën zodat je met je                   voetzool op de grond staat.
  • Zet je handen in een kom op je achterhoofd of gekruist               op je borst (zie filmpje)
  • Adem diep in en leun naar achter zodat je bijna op de                 grond ligt
  • Kom/rol omhoog via je rug en blaas geleidelijk je adem               uit
  • Adem weer in en ga terug naar de eerste positie
  • Houd de spanning op je buikspieren door vlak boven de             grond te stoppen
  • Herhaal de oefening meermaals, test jezelf!
  • Let constant op je ademhaling, dit is noodzakelijk!

 

Sixpack trainen!

Wat is belangrijk op een sixpack te krijgen? Hieronder staan een aantal punten waar je op moet letten!

  • Heb geduld! Niemand heeft een sixpack in twee weken, houd het trainen vol!
  • Wissel buikspieroefeningen af, zorg dat je onder, zij, midden en bovenbuikspieren traint!
  • Eet gezond! Ookal train je nog zo vaak,met ongezond eten blijft die vetlaag erover zitten.
  • Doe aan cardio training, in principe heeft iedereen een sixpack maar het gaat erom dat je je vetpercentage zo laag mogelijk krijgt.
  • Herhaling, herhaling, herhaling. Een sixpack is herhaling, geef niet op en herhaal alles!

Succes met de oefeningen, train die buikspieren en krijg dat zomerfitte lichaam.

 

GEEN REACTIES

Comments are closed.