DELEN

Een strakke buik is de droom van menig man en vrouw. De weg naar een gespierde buik waar je de blokjes kunt tellen, is korter dan je denkt. Om te beginnen is het aanpassen van je voedingsschema noodzakelijk. De winterkilo’s smelten niet vanzelf! Toch is het ook van belang om je buikspieren te trainen.

Oefeningen voor buikspieren

Een schema voor je onderste buikspieren trainen, of wil je juist de schuine buikspieren trainen? Een gespierde buik ziet er niet alleen mooi uit, het heeft ook een functie. De buikspieren zijn namelijk nodig zodat je lichaam niet inzakt. Oefeningen voor de buikspieren zijn sit-ups en crunches. Bij beide oefeningen hoef je niet de sportschool in te duiken, je kunt er namelijk ook voor kiezen om ze thuis te doen. De crunch is de meest effectieve oefening voor je core, ofwel de middelste buikspieren.

Buikspieren trainen schema

Houd je je aan je voedingsschema en verhoog je de intensiteit van de sportsessies, dan zie je binnen de kortste keren resultaat. Een andere bedrieglijk eenvoudige oefening is de plank. De plank ziet er misschien simpel uit, het tegenovergestelde is waar. Lage buikspieren trainen doe je met deze oefening. Zeg maar dat tegen je zwemband! Hou per oefening sets aan van 15 herhalingen. Is dit te licht, verhoog de sets naar 20.

Onderste buikspieren trainen

Een buik waarbij de buikspieren zichtbaar zijn, wordt een sixpack genoemd. Het is bewezen dat mannen en vrouwen zich lekkerder in hun vel voelen met een strakke buik. Zolang je je voedingsschema niet aanpast, kun je trainen wat je wilt, maar het wordt er niet beter op. Eet bijvoorbeeld meer vis: het is sowieso gezond om twee keer per week vis te eten. Sla je ontbijt niet over en zorg er wel voor dat je een gezond ontbijtje nuttigt. Een lekker recept voordat je de onderste buikspieren gaat trainen, is een groene smoothie gemaakt van spinazie, banaan en magere melk. Je bent goed op weg naar die sixpack!

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER