DELEN

Een gedeelte van het lichaam dat vaak vergeten wordt tijdens het trainen, is de onderbuik. Bij buikspieroefeningen ligt de nadruk vaak op de middelste buikspieren, maar de onderbuik is ook een zeer belangrijk onderdeel van de gehele buik. Vandaar dat hieronder een training, met de nadruk op de onderbuik spieren, is opgesteld.

Komende periode zullen we verschillende oefeningen voor de onderbuik publiceren, zodat er uiteindelijk een zeer complete training online wordt aangeboden. Alle fitness oefeningen zullen gemakkelijk thuis uitvoerbaar zijn, zodat je iedere dag aan de perfecte, platte en sexy buik kunt werken.

Buikspieroefening voor de onderbuik: Scharen

De eerste oefening voor de onderbuik heet ‘scharen’ en wordt hieronder uitgelegd.

Houding

Je gaat plat op je rug liggen en brengt je handen gedeeltelijk onder de billen, zodat de bekken minimaal omhoog gekanteld worden, dit om te voorkomen dat je last van je onderrug krijgt. Je tilt je gestrekte benen ongeveer 10 centimeter van de grond.

Beweging

Vanuit deze houding worden de ‘schaar beweging gemaakt. Het linker been, beweegt over het rechter been, en weer terug. Daarnaast wordt het omgedraaid en beweegt en rechter been over het linker been, en weer terug.

Herhalingen

Het aantal herhaling wordt aangepast aan eigen kunnen. Een goed begin punt zijn 8 tot 10 herhalingen, bouw dit uit tot 20 herhalingen, en daarna rusten.

Hogere intensiteit

Om de training zwaarder te maken kunnen tijdens de rusttijd de benen in de lucht gehouden worden, zonder de ‘schaar beweging’ te maken. Daarnaast kan tijdens de oefening de schaarbeweging.

Het tweede artikel dat zich focust op de onderbuikspieren is het artikel over Buikspieroefening voor onderbuik: Dubble leg raise.

GEEN REACTIES

Comments are closed.