DELEN

De Crunch is de meest gebruikte buikspieroefening. De Crunch is een simpele buikspieroefening voor de rechte buikspier. Dit betekent niet dat de Crunch niet effectief is, integendeel zelfs. De Crunch is juist een effectieve oefening voor de rechte buikspier. Bij de Crunch is het belangrijk dat je korte bewegingen maakt en het grootste gedeelte van je rug op de grond houdt.

Uitvoering van de Crunch

  1. Ga op je rug op een (sport)matje liggen met je knieën gebogen. Zorg ervoor dat je benen ongeveer in een hoek van 45 graden staan en je voeten daarnaast plat op de grond staan.
  2. Houd je handen open en plaats ze op jouw achterhoofd.
  3. Beweeg eerst rustig je schouders en je hoofd richting je knieën, dus omhoog. Beweeg hierna de bovenkant van je rug een beetje omhoog, dit doe je alleen om te zorgen dat je schouders van de grond komen. Het is de bedoeling dat je onderrug NIET van de grond komt! Zorg dat je bij de omhoog gaande beweging uitademt.
  4. Houd deze positie een aantal seconden vast.
  5. Beweeg weer terug naar de vloer en ga weer terug naar de start positie. Zorg dat je bij deze beweging inademt.
  6. Herhaal deze oefening meerdere keren volgens een bepaald schema.

Handige video

Tip! Zorg dat je bij de Crunch niet zo’n lange beweging maakt als bij de Sit-Up.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER