DELEN

Een mooie, strakke buik voor de zomer. Wie wil dat nou niet?! Een strakke buik is niet alleen mooi, maar betekent ook fitheid, vitaliteit, een expressieve lichaamstaal en zelfbewustzijn. Ook is je buik het centrum van je lichaam. Wanneer je buik getraind is, heb je een stabiel lichaams- centrum. Maar hoe kom je aan strakke buikspieren?

Enkele minuten

‘Geen tijd’ is geen excuus meer. Deze oefeningen voor strakke buikspieren duren enkele minuten, maar zijn voldoende om gericht en efficiënt aan jouw lichaam te werken. Een strakke buik is niet alleen haalbaar voor topsporters, maar ook voor de gemiddelde sporters en de werkenden. Je buikspieren kan je dagelijks trainen. Wanneer je dit vijf minuten per dag doet, zal er al snel een strakke buik tevoorschijn komen.

De onderstaande oefeningen duren allemaal vijf minuten. Alle oefeningen zijn zowel voor beginners als voor gevorderden geschikt. Bij de meeste oefeningen worden er variaties aangegeven. Ook zijn er bij sommige oefeningen hulpmiddelen die je kunt gebruiken, waardoor de oefening effectiever wordt. Dit is echter geen must. Het is belangrijk dat je voor de training eerst de instructies van de oefening goed doorleest.

Handige tips

  1. Begin meteen te trainen. Start met een oefening die je leuk vindt en misschien al kent.
  2. Probeer een vaste oefentijd in te plannen. Begin met een dagelijkse oefening van vijf minuten. Dit kan je heel makkelijk indelen in je drukke rooster. Houd je aan deze planning. Wanneer je op vaste tijden traint, stelt je lichaam zich hierop in en ontwikkelt een groeiende prestatiedrang.

GEEN REACTIES

Comments are closed.