SHARE
Fitness

Krachttraining is voor vrouwen is goed mogelijk. Het meest gehoorde vooroordeel van vrouwen over krachttraining is: “Maar ik wil niet zo breed worden als de man.” Deze gedachte is absoluut niet waar. Het is juist belangrijk om te trainen met gewichten als vrouw zijnde. Je krijgt niet ineens het figuur van een bodybuilder door met kleine gewichten te trainen. Om je op weg te helpen naar een strakker lichaam volgt hier een krachttrainingsschema speciaal voor vrouwen.

Krachttraining schema voor vrouwen

Spiermassa ontstaat niet van de een op de andere dag, hier is intensieve krachttraining voor nodig. Allereerst zal een fitnessschema uitgedacht moeten worden en daarna een voedingsschema. Ongeveer 70 procent van je gewichtsafname of –toename heeft te maken met je voeding. Eet jij gezond en heb je er veel voor over om een fit lichaam te bemachtigen, dan ga je over op een krachttraining schema voor vrouwen. Spiergroei is eigenlijk niets meer dan kleine scheurtjes in het spierweefsel die herstellen na een krachttraining sessie. De scheurtjes wordt opgevuld door nieuwe spiermassa, waardoor je meer spieren krijgt. Krachttraining bij vrouwen zorgt ervoor dat vet plaats maakt voor een sixpack, gespierde armen of strakke benen.

Het perfecte beginnersschema voor krachttraining voor vrouwen:

  • Begin met het trainen van je bil- en beenspieren. Doe een serie van squats en lunges van drie keer 20 herhalingen.
  • Bij krachttraining voor vrouwen mogen de buikspieren niet vergeten worden. Ga rustig op de grond liggen en start met drie sets van 25 herhalingen van crunches en sit-ups.
  • De armen zijn als laatst aan de beurt. Nu is het de bedoeling om gewichten te pakken; maak het niet te zwaar voor jezelf, maar ook niet te licht. Een dumbbell curl en een hammer curl zijn goede oefeningen om mee te beginnen.

Ken je de oefeningen niet? Zoek ze dan snel op of vraag uitleg aan de fitnessinstructeur bij jouw sportschool.

Niet gespierd, maar juist slank met krachttraining voor vrouwen

Wist je dat een kilo vet ruim vier keer zoveel ruimte in beslag neemt als een kilo spieren? Krachttraining en vrouwen is dus eigenlijk een briljante combinatie. Op naar de sportschool! Wil je liever krachttraining thuis doen, dan is dat natuurlijk ook een optie. Zorg voor een paar gewichten en een kettlebell in huis, en maak vooral gebruik van je eigen lichaamsgewicht.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY