DELEN

HIIT training, High Intensity Interval Training, zegt het eigenlijk al. Met een hoge intensiteit interval trainen waarmee een zeer intensieve en uiterste efficiënte fitness-methode wordt toegepast. Buikspieroefeningen, krachttraining en afvallen staat centraal bij dit fitness schema. Met HIIT wordt er in korte tijd een enorme inspanning van je lichaam gevraagd waardoor het afvallen en en die sixpack training in een sneltreinvaart gaat!

Enkele keren per week

HIIT training hoef je maar enkele keren per week te doen. Ervaren trainers doen het ‘slechts’ om de dag om in topconditie te blijven. Je spieren moeten namelijk goed rusten. HIIT staat voor intensief trainen maar vooral voor rust! In rust herstelt je lichaam en groeit je spierweefsel. Zonder dat je goed rust heeft het hele sporten geen zin, dus slaap goed en hang na het sporten maar lekker op de bank.

Buikspieroefeningen, krachttraining en cardio!

HIIT is een combinatie van cardio-training, buikspieroefeningen en krachttraining. Gezonde voeding of gezonde supplementen geven een boost om meer uit je lichaam te halen. Je kunt buiten je cardio-training sprintend, wielrennend of spinnend uitvoeren maar thuis HIIT training is ook immens populair. Het enige wat je nodig hebt is één van de volgende fitness apparaten:

  • Spinningsfiets
  • Crosstrainer
  • Roeimachine
  • Hometrainer
  • Stair Stepper

Sport je liever zonder deze fitness apparaten? Dat is geen probleem! Het is wel raadzaam om gewichten te gebruiken voor aanvullende weerstand en intensiteit. Kies voor fitness oefeningen met relatief weinig gewicht en veel herhaling (hoge intensiteit). Denk hierbij aan push-ups, burpees of pull-ups. Wissel de oefeningen af en doe na iedere interval een andere fitnessoefeningen!

Fitness schema HIIT

Doe hoogstens acht weken dezelfde fitness oefeningen, neem een week rust en pak acht weken een andere oefeningen. Dit voorkomt de kans om te blijven hangen in een sleur en houdt de HIIT training fris en afwisselend! Hieronder zie je een geheel HIIT fitness schema.

Dit schema kan gedaan worden met fietsen, spinnen of hardlopen/sprinten. HIIT training fitness schema voor een intensieve training;

  • Goede warming up van vijf minuten
  • Één minuut zeer lage intensiteit fietsen
  • Volle sprint van 30 seconden
  • Één minuut lang vertraagt fietsen
  • Sprintend en langzaam fietsen, 10 minuten om en om
  • Vijf minuten cooling-down, zeer laag tempo fietsen

Nu merk je dat je in 20 minuten helemaal uitgeput bent. Je lichaam heeft in een hoge snelheid veel vet verbrand. Beginners, pak 5 á 10 minuten rust, ervaren sporters kunnen in één keer door. Doe buikspieroefeningen met krachttraining oefeningen en je merk dat het afvallen super snel gaat, je sixpack tevoorschijn komt en dat alles snel gaat! Snel afvallen, een sixpack en een goed lichaam in slechts 30 minuten sporten! HIIT training is er voor jou.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER