Afvallen en bewegen

Afvallen en bewegen

996
0
DELEN

Uit onderzoek blijkt dat een combinatie van dagelijks bewegen en het aanpassen van het eetpatroon het beste werken om af te vallen en het daarna te behouden. Met alleen het veranderen van je eten en drinken bent je er nog niet.

Afvallen en sport
Om het afvallen te bevorderen is het belangrijk om een sport te kiezen die je echt leuk vindt en die je gemakkelijk en vaak kunt beoefenen. Bewegen moet geen straf zijn, maar iets om naar uit te zien. Vaak is het ook mogelijk om meer lichaamsbeweging in je gewone dagelijkse leven in te bouwen, zoals fietsen naar school of het werk, in kantoren en winkels geen roltrappen en liften gebruiken maar de trap nemen. Een flink stuk wandelen met de hond, de auto met de hand wassen, op de fiets boodschappen doen of tuinieren. Allemaal manieren om vaker te bewegen, waardoor je sneller kan afvallen.

Bij sportscholen kun je vaak vrijblijvend een aantal proeflessen volgen. Maak daar gebruik van om te ontdekken wat voor activiteit bij je past. Sporten is niet alleen inspannend, maar ook ontspannend!

Heb je geen zin om alleen te gaan sporten? Vraag een buurvrouw, vriend of kennis mee. Je kent vast meer mensen in je omgeving die ook willen afvallen of meer bewegen!

Bewegen, maar hoeveel per dag?
Je hoort vaak dat je tenminste 30 minuten per dag moet bewegen. Dat klopt, maar dat is de norm die gesteld is om de kans te verkleinen op hart- en vaatziekten. Als je wilt afvallen is het belangrijk om ongeveer 45 minuten tot een uur per dag te bewegen en het liefst op alle dagen van de week. Dat stimuleert de vetverbranding, en dus ook het afvallen.

Dit kan ook langzaam opgebouwd worden, want het doel moet wel haalbaar zijn. Als u van tevoren al weet dat elke dag sporten niet haalbaar is in combinatie met uw werk, plan dan uw beweging op momenten dat u wel kunt sporten. Schrijf op wat u per week aan beweging kunt doen en houd ook bij of dat gelukt is. Zet er wekelijks of tweewekelijks een activiteit bij tot u elke dag een portie beweging hebt ingebouwd.  Noem dit uw persoonlijke beweegdagboek en leg het op een goed zichtbare plaats neer, zodat het als geheugensteuntje kan werken om u meer te laten bewegen, en dus meer te laten afvallen!

U zult merken dat u zich fitter en energieker gaat voelen van sporten. Bovendien gaat afvallen sneller en lukt het daarna beter om op gewicht te blijven. Wanneer gaat u beginnen met meer bewegen en afvallen?

 


"Afvallen en bewegen" is geschreven door Simone, Afslankstudio Maassluis

Simone is twee jaar geleden zelfstandig BGN gewichtsconsulente geworden. Ze leert mensen (weer) normaal, gezond eten zonder dat ze voedingsstoffen tekort komen. Je kunt haar ook wel een voedingscoach noemen. Laatst merkte iemand op dat ze bij de intake, die overigens altijd gratis en vrijblijvend is, al merkte dat het over meer ging dan alleen een voedingsadvies. Het gaat om een verandering van leefstijl waarin gezond eten, ontspannen met voeding en gewicht omgaan, en bewegen centraal staan.

Kijk voor meer informatie op: www.afslankstudiomaassluis.nl


GEEN REACTIES

Comments are closed.