Doelstellingen bereiken op de sportschool

Doelstellingen bereiken op de sportschool

1451
0
DELEN

De zomervakanties zijn voorbij, je hebt een leuke, lekkere vakantie achter de rug waar je helemaal tot Bereik je doelstellingen op de sportschoolrust bent gekomen.  Nu iedereen zijn normale werkzaamheden weer heeft hervat, is het ook tijd om het sporten weer op te pakken en voorzichtig eens op de weegschaal te kijken. Links en rechts zie je leuke aanbiedingen van fitnesscentra, eenmaal lid van een sportschool vragen mensen zich af; hoe moet ik nu trainen om mijn doelstellingen te bereiken?

Doelstellingen bereiken
Het merendeel van de mensen die gaan fitnessen op de sportschoolhebben de doelstellingen hun conditie verbeteren en wat kilootjes afvallen. Het beste dat je kunt doen om je doelstellingen te bereiken is een programma op te stellen waarin je cardio training combineert met krachttraining (Ook voor vrouwen is krachttraining uitermate geschikt!) Ideaal is om de cardio training -de training op een loopband, crosstrainer, fiets roeitrainer enz.- uit te voeren met een hartslagmeter. De intensiteit van deze training moet ongeveer tussen de 55% – 70% van je maximale hartslag worden uitgevoerd (Maximale hartslag= 220 – leeftijd).

Oefeningen om je doelstellingen te bereiken
Om je doelstellingen te bereiken op de sportschool kies je 6 tot 8 krachtoefeningen, die ieder een andere spiergroep trainen en je doet dan 2 x 10 herhalingen met 1 à 2 minuten rust ertussen. Met het gewicht dat je kiest moet je de tweede keer net iets meer dan 10 herhalingen kunnen maken, wanneer dit de tweede keer heel makkelijk gaat verhoog je de volgende training het gewicht met ongeveer 10%.

Let op! Voor je aan je doelstellingen gaat werken, raadpleeg altijd een professional in een fitnesscentra of neem  contact op met je huisarts.

Voorbeeldtraining om je doelstellingen te bereiken:
20 min cardio (loopband, fiets, roeien, crosstrainer enz.) Hartslag van 55% tot 70% van je maximaal, dus op lage intensiteit.

  • Leg press 2 x 10 herhalingen (bovenbenen)
  • Lateral pull down 2 x 10 herhalingen (schouders rug)
  • Adductor machine 2 x 10 herhalingen (billen)
  • Buikspieren 2 x 20 herhalingen (buikspieren)
  • Leg curl 2 x 10 herhalingen (hamstrings)
  • Borstspieren 2 x 10 herhalingen

15 min cardio (loopband, fiets, roeien, crosstrainer enz.) Hartslag van 55% tot 70% van je maximaal, dus op lage intensiteit.

Succes met het behalen van je doelstellingen!

Wil jij weten of je een gezond gewicht hebt en handige tips? Bereken gratis je BMI en krijg uitgebreid advies van FitnessPortal.nl


Doelstellingen bereiken op de sportschool door Alan Smeets"Doelstellingen bereiken op de sportschool" is geschreven door Alan Smeets.

Alan smeets houdt zich bezig met intensieve trainingsbegeleiding van recreatieve sporters tot topsporters. Hierbij worden trainingsschema's gemaakt op individueel niveau met betrekking tot een wijd scala aan sporten. Kijk voor meer informatie op: www.alansmeets.nl

 


GEEN REACTIES

Comments are closed.