Een platte buik door goede training

Een platte buik door goede training

3154
0
DELEN

Cardio training zorgt ervoor dat je calorieën verbrandt en dus het vetpercentage verkleint. Een laag vetpercentage platte buik door goede trainingis essentieël voor een platte buik. Voorbeelden van cardiotraining zijn hardlopen, fietsen, zwemmen, skaten, enz. Naast de verbranding van calorieën zijn er nog veel andere voordelen te noemen van cardiotraining:

  • Je bouwt conditie op
  • Het vermindert stress
  • Het maakt je hart sterker
  • Je slaapt beter
  • Het verkleint het risico op een hartaanval, diabetes, hoge bloeddruk en een te hoog cholesterol

Cardio voor een platte buik
Cardio is dus een must voor wie een strakke, platte buik wil hebben.
Intervaltraining is de perfecte manier om cardiotraining uit te voeren. Door middel van tempo afwisselingen in je training is deze tot vijf keer effectiever! Dit is goed nieuws voor mensen met weinig tijd of al veel bewegen en op een plateau terecht zijn gekomen.
Het is dus belangrijk een paar minuten op volle kracht te trainen om vervolgens op een gemiddeld tempo door te zetten. Dit wissel je steeds af. Bouw je cardiotraining op tot ongeveer een half uur per keer.

Training voor een platte buik
Een goede buikspieroefening levert niet alleen een platte buik op, maar verbetert ook je houding. Wanneer je buik sterk is ontlast dit je onderrug waardoor je een betere lichaamshouding ontwikkelt.

Een training bestaat doorgaans uit 1 tot 3 sets met 8 tot 15 herhalingen. Voor zwaar ontwikkelde buikspieren wordt maximaal 8 keer herhaald met veel gewicht. Voor goed ontwikkelde buikspieren geldt een herhaling van 10 tot 15 keer met gemiddeld gewicht.

De oefening is goed wanneer de laatste 2 herhalingen nog net goed uitgevoerd kunnen worden.

Het is belangrijk dat de oefeningen juist worden uitgevoerd. Betrek dus je diepe buikspieren bij de hele beweging, dit doe je door je navel in te trekken. De buikspieren naar binnen en omhoog trekken zal helpen elke herhaling doeltreffender te maken.

Variatie in het programma is goed voor jezelf en goed voor je buikspieren. Voor jezelf wordt het zo minder saai, voor je lichaam helpt het om uitgedaagd te blijven en dus resultaten te bereiken. Verander van oefening ongeveer elke 6 weken.

Wil jij weten of je een gezond gewicht hebt en handige tips? Bereken gratis je BMI op onze hoofdpagina en krijg uitgebreid advies van FitnessPortal.nl

GEEN REACTIES

Comments are closed.