Motivatietips bij afvallen

Motivatietips bij afvallen

1267
0
DELEN

Hoe kun je gemotiveerd raken en blijven om af te vallen? Hoe zorg jemotivatie afvallen ervoor dat het afvallen een succes wordt?
Wat is motivatie eigenlijk? Motivatie kan volgens Wikipedia gekenmerkt worden door de volgende drie kenmerken:

  • Moeite: de energie die je wil steken in het afvallen
  • Strategie: plan van aanpak om je doel te bereiken
  • Verbondenheid: de mate waarin je je verbonden voelt met het doel (afvallen) dat je voor ogen hebt.

 Afvallen, motivatie tips:

  • Bedenk of de periode waarin je wilt beginnen met afvallen een goede periode is. Heb je voldoende tijd en energie om tijd voor jezelf te maken? Wil je echt genieten van alles wat je eet en bewust de smaken proeven? Wil je tijd maken om meer te bewegen en lekker te gaan sporten? Bedenk hoeveel moeite je wil doen om je doel te bereiken.
  • Pak een blocnote en maak een plan van aanpak. Wat ga je concreet doen om je doel te bereiken.? Omschrijf je doel ook duidelijk. Wil je afvallen, op gewicht blijven of vooral een gezonde leefstijl? Schrijf er een reële termijn bij en bedenk kleine doelen om het grote doel te bereiken. Dit is je afvalstrategie.
  •  Je wilt bijvoorbeeld voor de vakantie 5 kilo afvallen. Dat is over drie maanden. Je bedenkt wat je aan beweging gaat doen en dat is je eerste kleine doel. Je begint volgende week met sporten: tweede kleine doel. Je eet vanaf vandaag twee keer per dag fruit in plaats van een koekje bij de thee. Dit is ook een klein haalbaar doel. Zo kun je een heel plan van jezelf maken. Zorg dat het haalbaar en meetbaar is. Schrijf zoveel mogelijk uit en blijf het bijhouden, ook als je bent begonnen met je afvalplan. Is een doel niet haalbaar? Stel je plan dan op tijd bij.
  • Hoe graag wil je het doel bereiken? Waarom is het belangrijk voor je? Wat gebeurt er met je als het doel niet helemaal bereikt wordt? Voel je verbonden met je doel! Je kunt daarom het beste een afvalmethode en een manier van bewegen uitkiezen die bij jou persoonlijk past.

Door deze stappen duidelijk uit te schrijven en eerlijk te zijn naar jezelf toe voor je aan het afvallen begint is de kans van succesvol lijnen groter.
 


"Motivatietips bij afvallen" is geschreven door Simone, Afslankstudio Maassluis

Simone is twee jaar geleden zelfstandig BGN gewichtsconsulente geworden. Ze leert mensen (weer) normaal, gezond eten zonder dat ze voedingsstoffen tekort komen. Je kunt haar ook wel een voedingscoach noemen. Laatst merkte iemand op dat ze bij de intake, die overigens altijd gratis en vrijblijvend is, al merkte dat het over meer ging dan alleen een voedingsadvies. Het gaat om een verandering van leefstijl waarin gezond eten, ontspannen met voeding en gewicht omgaan, en bewegen centraal staan.

Kijk voor meer informatie op: www.afslankstudiomaassluis.nl


GEEN REACTIES

Comments are closed.