Thuis trainen in 5 minuten

Thuis trainen in 5 minuten

1599
0
DELEN

Veel mensen kiezen ervoor om thuis te trainen in plaats van naar een sportschool te gaan. Dat scheelt je veel reistijd, die je weer kunt steken in je fitnessoefeningen. Thuis trainen kan je op elk moment. Je hebt maar 5 minuutjes per dag nodig. Train bijvoorbeeld tijdens de reclame van die film die je aan het kijken was, terwijl de maaltijd in de magnetron staat, of wanneer je moet wachten tot de kinderen onder de douche uit zijn.

Bij deze vorm van thuis trainen trek je voor elke oefening 1 minuut uit.  Elke minuut train je thuis een ander lichaamsdeel. Begin met een warming-up van een minuutje door bijvoorbeeld touwtje te springen of fanatiek te stappen op de plaats. Daarna train je 1 minuut je armen door je bijvoorbeeld op te drukken. Vervolgens pak je je buikspieren aan met crunches. Weer doe je dit slechts 1 minuut. Er zijn nu 3 minuten voorbij. In de overige twee minuten train je je beenspieren door te hurken en op te staan. Daarna train je je bilspieren door op je knieën te zitten en je been naar achteren en omhoog te strekken.

Na 5 minuten heb je de belangrijkste onderdelen van je lichaam lekker getraind! Elke dag kan je andere oefeningen doen als je dat leuker vindt. Thuis trainen is heel gemakkelijk.

Meer oefeningen? We hebben oefeningen voor slanke benen even op een rij gezet voor je! Wil je tips over voeding? Bekijk dan ons artikel over gezonde tussendoortjes!

GEEN REACTIES

Comments are closed.