Tips voor een fitte en slanke herfst

Tips voor een fitte en slanke herfst

De zomer ligt al even achter ons. Geniet nog even na van je heerlijke zomervakantie door regelmatig je foto’s te bekijken van dat zonovergoten strand, de fantastische vergezichten en onvergetelijke familiemomenten. Een nieuw seizoen ligt voor ons om te beginnen met sporten na de zomer. De herfst is een periode waarin we vaker binnen zitten, het weer frisser is en we de neiging hebben om meer en zwaarder te gaan eten. Geniet je ook van de herfst of kun je wel wat tips gebruiken voor een fitte en slanke herfst?

Ga naar buiten! Het regent nooit een hele dag, dus pak de mooie uren en geniet van de pracht van de herfstkleuren. Als het regent is hardlopen heerlijk! Trek bij het wandelen bij regen je kaplaarzen en regenjas aan en wedden dat je met een leeg hoofd thuiskomt? Ook prima tegen een depressie. Het strand is bij wind ook een verfrissende ervaring. Daarna opwarmen bij een strandtent met een geurig kopje koffie of thee. Heerlijk!

Lastig om jezelf naar de sportschool of zwembad te begeven, omdat het zo vroeg donker is en het thuis zo gezellig is? Denk aan het doel dat je wilt bereiken en kom van die bank af! Na het sporten kun je ook op de bank zitten en als je toch gaat sporten, geeft dat een gevoel van overwinning op jezelf. Ken je iemand die met je mee wil? Kijk om je heen en vraag het aan je buur, collega of familie. Samen ga je eerder en stimuleer je elkaar om te gaan sporten. Het is onderweg nog gezelliger ook!

Wil je echt de deur niet uit? Beweeg of sport dan thuis! Maak een schema en kijk op internet naar goede work-outs en fitness oefeningen voor in je huiskamer. Kijk bijvoorbeeld naar het programma Nederland in Beweging bij uitzending gemist.

Let op je eten. De warme chocomelk, wintersoepen en stamppotten zijn onweerstaanbaar. Kun je deze winterkost minder energierijk maken? Gebruik magere melk en stevia als zoetstof in plaats van suiker voor de chocomelk. De wintersoepen kun je zonder spek, met een klein beetje magere rookworst bereiden en als complete maaltijd eten. De stamppotten smaken ook prima zonder klonten boter en met meer groenten en minder vlees. Denk creatief, denk slank, en ook wintergerechten passen prima in je dagschema als je wilt afvallen!

Als laatste noem ik nog de speciale producten voor 5 december. Ze lachen je toe in de supermarkt, maar loop er met een beleefde boog omheen. Laat eerst de sint maar arriveren en dan kan het altijd nog! Daarover een volgende keer……


Dit artikel is geschreven door Simone, Afslankstudio Maassluis


Simone is zelfstandig BGN gewichtsconsulente. Ze leert mensen (weer) normaal, gezond eten zonder dat ze voedingsstoffen tekort komen. Je kunt haar ook wel een voedingscoach noemen. Laatst merkte iemand op dat ze bij de intake, die overigens altijd gratis en vrijblijvend is, al merkte dat het over meer ging dan alleen een voedingsadvies. Het gaat om een verandering van leefstijl waarin gezond eten, ontspannen met voeding en gewicht omgaan, en bewegen centraal staan.

Kijk voor meer informatie op: www.afslankstudiomaassluis.nl