DELEN

Als je liever je winter workout buiten beoefent, is het belangrijk dat je alle veiligheidsvoorschriften goed inzet. Wij hebben een aantal belangrijke tips voor je op een rijtje gezet om tijdens de winter buiten te sporten.

Goede warming-up

Een goede warming- up is van cruciaal belang. Zeker bij een winter workout. Door de koude temperaturen zijn je spieren extra gespannen waardoor de kans op blessures groter is.

Isoleer je lichaam.

Het beste in om lagen over elkaar heen dragen. Zorg ervoor dat de laag die het dichtst bij je lichaam zit vochtdoorlatend is en de buitenste laag wind- en regenbestendig.

Geen zweet

Ga er niet vanuit dat je geen goede winter workout beoefent als je niet zweet. Het nat worden van de kleding wat het dichtst bij je lichaam zit, kan je het beste voorkomen. Dat kan zorgen voor onderkoeling. In plaats van zweet is een hartslagmeter een beter methode om de intensiteit van je workout tijdens de winter te meten.

Houd je kleren aan

Waarschijnlijk heb je de neiging onmiddellijk lagen uit te trekken wanneer je binnen bent. Doe dit niet. Geef je lichaam de tijd om zich aan te passen. Anders heb je kans op onderkoeling, als je lichaam te snel zijn warmte verliest.

Drink voldoende

Het is net zo belangrijk om gehydrateerd te blijven tijdens het beoefenen van workouts in de zomer als workouts in de winter. Ook al voelt het misschien alsof je minder dorst hebt, blijf drinken.

Zorg dat je opvalt

Het is het beste om je winter workout overdag te beoefenen. Maar, met de verkorte dagen is dat niet altijd mogelijk. Als je besluit om ‘s avonds te trainen, draag dan fluoriserende hesjes om gezien te worden.

GEEN REACTIES

Comments are closed.