DELEN

Drink je slank. Dit klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar wanneer je wilt afvallen is het ook erg belangrijk om te letten op wat je drinkt. Je hebt elke dag 1,5 tot 2 liter vocht nodig. Dit is inclusief vocht uit je nagerecht, je fruit en natuurlijk ook je koffie en thee. Als het warm is of je hebt veel zweet verloren met sporten dan is meer nodig! Tijdens het afvallen is voldoende drinken ook belangrijk, omdat via de urine de extra afbraakstoffen die vrijkomen afgevoerd worden. Afvallen is dus gezonder als je genoeg drinkt!

Wat kun je het beste drinken?

Water is de beste dorstlesser. Er zit geen energie in, het is goedkoop en gewoon kraanwater is net zo gezond als mineraalwater uit een fles. Sommigen zeggen zelfs dat het gezonder is!

Koffie of thee zonder suiker of melk bevat ook geen energie. Let wel op de hoeveelheid koffie die je drinkt. In koffie zit cafeïne en meer dan 6 kopjes per dag kan een gespannen gevoel, hartkloppingen of slapeloosheid veroorzaken.

Andere drankjes die goed voor de lijn zijn: water met vers fruit, bv citroen of aardbei. Tomatensap, bouillon of een glas melk. Drink vruchtensap met mate, omdat er veel suiker van het fruit in zit en vaak ook toegevoegd suiker. Zelf persen heeft de voorkeur!

Frisdrank

Als je kiest voor frisdrank kijk dan op het etiket hoeveel koolhydraten het product bevat. Als je bedenkt dat een suikerklontje 20 kcal bevat dan kun je berekenen dat er in een glas cola maar liefst 5 suikerklontjes zitten! Een glas van 250 ml. bevat namelijk 100 kcal. Een glas light bevat geen energie, maar wel zoetstoffen.

Er zijn veel tegen- maar ook veel voorstanders van light frisdrank. Het is belangrijk dat je hier zelf een mening over vormt. Zoek eens op internet naar de onderzoeken naar light producten!

Alcohol

Waar je echt op kunt bezuinigen als je gewicht wil verliezen is alcohol. Alcoholhoudende dranken leveren veel calorieën en geen nuttige voedingsstoffen. Het is niet goed voor je gezondheid en de alcohol wordt direct omgezet in reservevet. Dat wil je juist kwijt! Als je dus gezond wil leven en wil afvallen kun je beter geen of heel weinig alcohol drinken. Om je een idee te geven: Als je 4 biertjes of wijn drinkt heb je de hoeveelheid energie voor een hele avondmaaltijd al te pakken!

Na het sporten

Als je gesport hebt kun je beter de energiedrankjes laten staan. Een stuk fruit, een schaaltje yoghurt, kwark of boterham in combinatie met water is een prima combinatie om snel van te herstellen!

GEEN REACTIES

Comments are closed.