Welke sportdranken na het sporten?

Welke sportdranken na het sporten?

1098
0
DELEN

sportdranken na het sporten

Tijdens het sporten verlies je veel vocht en energie. Met sportdranken na het sporten vul je deze tekorten weer aan. Na het sporten, vooral na intensief sporten, is het belangrijk dat je koolhydraten/suikers inneemt. Hier kan je voor zorgen door middel van hypertone sportdranken. Hypertone sportdranken bevatten namelijk 8 tot 15 gram koolhydraten per 100 milliliter.

Hypertone sportdranken bevatten een hogere concentratie koolhydraten dan in je bloedplasma. Dit heeft als gevolg dat ze langzaam opgenomen worden door het bloed en dit proces kost energie. Daarom worden hypertone sportdranken ook na het sporten ingenomen en niet tijdens het sporten, omdat je tijdens het sporten je volledige energie wilt gebruiken voor de inspanningen die dan op dat moment verricht.

Hypertone sportdranken binnen 2 uur na het sporten innemen is goed, maar wij adviseren om dit al binnen 15-30 minuten na het sporten te doen.

Voorbeelden hypertone sportdranken

Hypertone sportdranken zijn sportdranken met meer dan 8 gram koolhydraten per 100 milliliter, hieronder een aantal voorbeelden:

  • Whey Amino Drink
  • Red Force
  • Extran Energy
  • Carbo Power
  • Ace multivitaminedrank
  • Fatburner drink
  • AA high energy
  • AA multi-nine

 

GEEN REACTIES

Comments are closed.