Van een goed ontbijt heb je de hele dag profijt

Van een goed ontbijt heb je de hele dag profijt

1828
0
DELEN

Of je nu een ochtend-, middag- of avondsporter bent, een goed ontbijt blijft de belangrijkste maaltijd van de dag. Niet alleen je spijsvertering komt op gang, ook je stofwisseling begint weer wat sneller te werken. Natuurlijk verbrand je 's nachts ook calorieën, maar je stofwisseling staat wel op een laag pitje. Als je een goed ontbijt overslaat, blijft je stofwisseling traag werken.

Een goed ontbijt bevat koolhydraten, vezels en eiwitten. Dit is belangrijk om je lichaam op te starten. De koolhydraten zorgen voor energie, zowel voor je lichaam als voor je hersenen. Je lichaam kan er weer een hele dag tegenaan, en jij dus ook! Het beste is om te kiezen voor langzame koolhydraten, deze geven hun energie langzaam aan het bloed af. Hierdoor wordt een snelle stijging in je bloedsuiker voorkomen. Als je ontbijt ook nog rijk is aan vezels, wordt dit effect alleen maar versterkt. Vezels zorgen ervoor dat je langer van de energie gebruik kunt maken, omdat het niet in één keer aan het bloed wordt afgegeven.

De eiwitten uit je ontbijt zijn belangrijk voor je spieren. Het effect werkt twee kanten op. Enerzijds helpen eiwitten om je spierweefsel te herstellen, na blessures of zware training. Anderzijds zorgen voldoende eiwitten ervoor dat er geen spiereiwit wordt afgebroken om energie van te maken.
De volgende ontbijtproducten zijn perfect voor een goed ontbijt. Zij zorgen ervoor dat je er een hele dag op vooruit kunt, en leveren genoeg energie om na het ontbijt te kunnen sporten.

Brinta en havermout
Brinta en havermout bevatten veel vezels . Per portie van 25 gram bevatten ze 2,5 gram vezels. Je eet het met halfvolle melk of yoghurt, waardoor meteen de eiwitten vertegenwoordigd zijn. Voeg daar nog een geschaafde appel aan toe en je hebt een vezelrijk en goed ontbijt.

Muesli
Muesli bestaat in principe uit havervlokken, waar soms gedroogd fruit en andere soorten granen aan zijn toegevoegd. Muesli bevat net als havermout 2,5 gram vezels per portie van 25 gram. Kies wel voor de natuurlijke variant, waar geen suiker aan toe is gevoegd. Zelf kun je er vers fruit bij doen, of bijvoorbeeld een theelepel honing. Cruesli is ook lekker maar dit kun je beter vermijden. Het bevat vooral veel vet en suiker.

Brood
Brood is één van de meest bekende ontbijtproducten. Voor een gezond en goed ontbijt kies je voor de volkoren of meergranen variant. Een snee volkorenbrood bevat 2,2 gram vezels. Nog beter is het roggebrood, met 3,3 gram vezels per snee van 40 gram. Beleg de boterham met 30+ kaas of mager beleg, zoals kipfilet, rookvlees of fricandeau. Qua zoet beleg kun je jam of appelstroop kiezen. Drink bij je boterham een glas halfvolle zuivel om ook genoeg eiwitten binnen te krijgen.

Goed en gezond begin
Sla een goed ontbijt niet over. Als je dat wel doet, zorgt het er alleen maar voor dat je later op de dag meer (en ongezond) gaat eten. Ga ook zeker niet sporten op een lege maag, je lichaam heeft de energie nodig. Ook raakt je stofwisseling ervan in de war, waardoor je lichaam sneller energie vasthoudt in plaats dat het energie verbrandt. van het te verbranden. Van een goed en gezond begin, heb je de hele dag profijt.

Begeleiding
Als je een goed voedingspatroon wilt hebben rondom jouw doelen, dan je begeleid worden door personal coach Anne de Graaf. Kijk voor meer informatie op www.anne.valtaf.nl 


 

Van een goed ontbijt heb je de hele dag profijt door Annemarie de Graaf"Geschikte tussendoortjes bij het sporten" is geschreven door Anne de Graaf.

 

 

Schrijfster en personal coach Anne begeleidt honderden mensen bij het afvallen op Valtaf.nl. Ze helpt deelnemers inzicht te krijgen in wat in hun voeding zit, maar maakt hen er ook van bewust dat je emotie-eten bij de bron moet aanpakken. Dat is essentieel voor blijvend gewichtsverlies. Zij ondervond dat aan den lijve na het overwinnen van de ziekte kanker.

 

 

Kijk voor meer informatie op: www.afvallenmetanne.nl
 

Van een goed ontbijt heb je de hele dag profijt door Annemarie de Graaf"Geschikte tussendoortjes bij het sporten" is geschreven door Anne de Graaf.

Schrijfster en personal coach Anne begeleidt honderden mensen bij het afvallen op Valtaf.nl. Ze helpt deelnemers inzicht te krijgen in wat in hun voeding zit, maar maakt hen er ook van bewust dat je emotie-eten bij de bron moet aanpakken. Dat is essentieel voor blijvend gewichtsverlies. Zij ondervond dat aan den lijve na het overwinnen van de ziekte kanker.

Kijk voor meer informatie op: www.anne.valtaf.nl

 

Geschikte tussendoortjes bij het sporten door Annemarie de Graaf"Van een goed ontbijt heb je de hele dag profijt; is geschreven door Anne de Graaf.

Schrijfster en personal coach Anne begeleidt honderden mensen bij het afvallen op Anne.valtaf.nl Ze helpt deelnemers inzicht te krijgen in wat in hun voeding zit, maar maakt hen er ook van bewust dat je emotie-eten bij de bron moet aanpakken. Dat is essentieel voor blijvend gewichtsverlies. Zij ondervond dat aan den lijve na het overwinnen van de ziekte kanker.

Kijk voor meer informatie op: www.anne.valtaf.nl


GEEN REACTIES

Comments are closed.