DELEN
huid

Wie wil er nu niet jong en mooi blijven? Voor een jonge, stralende huid hoef je niet perse peperdure crèmes te kopen. Een jonge huid kan je gewoon krijgen en behouden door het eten van de juiste voeding. Deze voeding voor jonge, stralende huid wordt aangeraden door dermatologen:

Guava

Guava is de koning van vitamine C. Guava is een afgeronde, ovaal vrucht uit Midden- Amerika. Het vruchtvlees is volrijp zacht, sappig, door kleine steencellen korrelig, wittig, gelig, geelgroen of roze van kleur en in het midden vaak rood getint. De smaak is aangenaam zoetzuur aromatisch, op aardbei of peer gelijkend. Guava helpt bij het bouwen van collageen in de lederhuid. Ook verminderd guava rimpels. Het is een soort natuurlijke botox voor de huid. Als je twee keer per week guava eet, zal je het verschil binnen een maand al zien. Je huid zal er gladder, frisser en dus jonger uitzien. Guava is helaas niet in elk supermarkt verkrijgbaar. Vraag ernaar bij je groenteboer.

Zink

Zink helpt bij het genezen van de huidcellen, en houdt je huid jong en gezond. Zink is niet alleen goed voor je huid, maar helpt je lichaam bij verschillende functies. Zink helpt je immuunsysteem goed werken en speelt een belangrijke rol bij het maken en genezen van cellen in de huid. Ook helpt zink koolhydraten afbreken. Dus zink is niet alleen goede voeding om je huid jong en gezond houden, maar helpt je ook diëten. Zorg er dus voor dat je genoeg zink binnenkrijgt. De hoeveelheid zink die je per dag, in je dagelijkse voeding nodig hebt, is per persoon verschillend. Raadpleeg hiervoor een van onze voedingsdeskundigen. Zink zit bijvoorbeeld in popcorn. Je huid verjongen met popcorn, het kan gewoon.

Sla

Sla zit vol vitamine A. Sla is zelfs het bladgroen met de meeste vitamine A. Sla vernieuwt de huidcellen. Door het eten van sla krijg je een glanzend, babyzachte huid. Probeer elke dag een bakje sla (gemixt met groenten) te eten naast je maaltijd of als lunch. Dus sla het in!

Paranoten

Paranoten bevatten sporenmineraal. Dit zijn bouwstenen voor je lichaam om eigen antioxidanten aan te maken. Met paranoten ga je huidveroudering tegen. Je hebt al genoeg al 2 – nee, niet 2 handjes vol, maar gewoon 2- paranoten per dag om je huid jong en gezond te houden. Deze voeding is een van de makkelijkste manieren om je huid jong en stralend te houden.

Tomaten

Tomaten bevatten lycopeen. We weten allemaal hoe slecht de zon voor onze huid is. Lycopeen is een natuurlijke UV-beschermer tegen de zon. Dankzij tomaten krijgt je huid extra bescherming. Dat betekent niet dat je je zonnebrandcrème thuis kunt laten. Het is een extra bescherming. Al met 10 theelepels tomaat per week geef je je huid extra bescherming tegen gevaarlijke zonnestralen die je huid laten verrimpelen en vlekken. Tomatenpuree is een goede optie. Je kunt het bijvoorbeeld bewerken in je maaltijd. Tomaten zijn niet alleen goed voor je huid, maar ook voor je hart. Een overschatte groente, die we te weinig eten. Probeer tomaten toe te voegen aan je dagelijkse voeding. Je kunt bijvoorbeeld ook snoeptomaatjes eten als tussendoortje, lekker en gezond.

Probeer een paar van deze huidverjongende voeding toe te passen in je dagelijkse leven. Je went eraan voordat je het door hebt en je huid zal je dankbaar zijn.

GEEN REACTIES

Comments are closed.