DELEN

Vrouwen zijn altijd bezig met hun gewicht en uiterlijk. De een houdt zich bezig met calorieën tellen, terwijl de ander haar suikerinname wil verminderen. Welk doel je ook voor ogen hebt: een voedingsschema voor vrouwen kan je helpen bij het gewenste eindresultaat. Gezond eten en sporten, hoe cliché het ook is, werkt het beste.

Gezond eetschema voor de vrouw

Afvallen, aankomen, fit worden of blokjes tellen: wat je uiteindelijke doel ook is, het begint bij gezond eten. Een gezond eetschema voor de vrouw bevat veel groente en veel fruit. Vervang de koolhydraten zoals pasta door een extra portie groente. Zorg dat je dagelijks ruim 200 gram aan groente binnenkrijgt. Een voedingsschema van de vrouw bevat veelal ook vis. Het is algemeen bekend dat zeevruchten en vis goed zijn voor de gezondheid. Visvetzuren zijn namelijk goed voor je hart en bloedvaten. Het advies in het voedingsschema voor de vrouw luidt dan ook: twee keer per week vis eten.

Fit worden door het juiste voedingsschema

Wil je een paar kilootjes kwijtraken en weet je niet waar je moet beginnen? Een voedingsschema dat afvallen voor een vrouw versnelt, is niet noodzakelijk. Wil je wel een eetregime, stel deze dan zelf op. Een voedingsschema is een leidraad en als je weet wat je ongeveer wel en niet mag eten, dan heb je dat papiertje niet meer nodig. Uiteindelijk wordt het voedingsschema automatisch opgenomen in je dagelijkse routine. Taart wordt eerder een uitzondering dan regel, omdat jij je langzaamaan bewust wordt van het voedsel dat je naar binnen werkt.

Voedingsschema voor vrouwen

Om je op weg te helpen met een voedingsschema voor vrouwen hebben wij alvast een klein overzicht gemaakt van de maaltijden en tussendoortjes die je kunt etent:

  • Ontbijt: het ontbijt zet je darmen aan het werk en na een lange nachtrust ben je weer toe aan energie. Ga voor vezelrijk en gezond eten of een combinatie van beide. Bijvoorbeeld: havermout, yoghurt, fruit en bruin brood.
  • Lunch: tijdens de middaguren heeft je lichaam behoefte aan een boost. Ga voor een lekker soepje of een warme maaltijd.
  • Avondeten: het beste is om te eindigen met een goede maaltijd met vlees of vis, groente en een beetje pasta of rijst.
  • Tussendoortjes: grijp naar fruit of groente, zoals komkommer.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER